Službena stranica Vlade HNŽ/K
Zdravstveno vijeće Ministarstva zdravstva, rada i socijalne skrbi HNŽ održalo je redovitu sjednicu na kojoj su razmatrana izvješća privatnih i javnih zdravstvenih ustanova u svezi s prigovorima pacijenata za drugo polugodište 2018. godine.
Zaprimljena su izvješća deset javnih i dvije privatne zdravstvene ustanove, te Zavoda zdravstvenog osiguranja Mostar i Liječničke komore HNŽ, kao i pet prigovora od čega su dva upućena Domu zdravlja Mostar, dva Zavodu zdravstvenog osiguranja Mostar i jedan SKB Mostar.
Prigovori se, uglavnom, odnose na loše komuniciranje zdravstvenih djelatnika i pacijenata i u tim je slučajevima izrečena opomena zdravstvenim djelatnicima, a pacijentima upućena isprika, dok se jedan prigovor odnosio na propisivanje privremene spriječenosti za rad, i taj prigovor je odbijen.
Budući da se prigovori najčešće odnose na loše komuniciranje između zdravstvenih djelatnika i pacijenata, Vijeće je istaknulo kako upravo komuniciranje i odnos zdravstvenog osoblja i pacijenata utiču na veću razinu suradnje, razvijaju odnos povjerenja što smanjuje broj prigovora. Na tom tragu, Vijeće poziva zdravstvene ustanove na provedbu dodatnog educiranja medicinskog osoblja u komunikacijskim vještinama.
Zaključeno je i to kako će Zdravstveno vijeće, u suradnji sa zdravstvenim ustanovama, a sve s ciljem bolje informiranosti o pravu na prigovor, tiskati plakate kojim će upoznati pacijente s načinom podnošenja prigovora, sukladno Zakonu o pravima, obvezama i odgovornostima pacijenata.
Također, istaknuto je i to da pacijent svoja prava ostvaruje uz uvjet da prethodno ispunjava obveze i odgovornosti koje se odnose na njegovo zdravlje, obvezu pridržavanja uputa i poduzetih mjera propisane terapije od strane ovlaštena zdravstvenog radnika, poštivanja prava drugih pacijenata, ali jednako tako i ponašanja kojim zdravstvene djelatnike i suradnike neće ometati u njihovom radu.