Službena stranica Vlade HNŽ/K
Zdravstveno vijeće Ministarstva zdravstva, rada i socijalne zaštite HNK održalo je redovnu sjednicu na kojoj su razmatrani izvještaji privatnih i javnih zdravstvenih ustanova u vezi s prigovorima pacijenata za drugo polugodište 2018. godine.
Zaprimljeni su izvještaji deset javnih i dvije privatne zdravstvene ustanove, potom Zavoda zdravstvenog osiguranja Mostar i Ljekarske komore HNK, kao i pet prigovora, od čega su dva upućena Domu zdravlja Mostar, dva Zavodu zdravstvenog osiguranja Mostar i jedan SKB Mostar.
Prigovori se, uglavnom, odnose na lošu komunikaciju između zdravstvenih djelatnika i pacijenata i u tim je slučajevima izrečena opomena zdravstvenim djelatnicima, a pacijentima upućena isprika, dok se jedan prigovor odnosio na propisivanje privremene spriječenosti za rad, i taj prigovor je odbijen.
Budući da se prigovori najčešće odnose na lošu komunikaciju zdravstvenih djelatnika i pacijenata,Vijeće je istaknulo kako upravo komunikacija i odnos zdravstvenog osoblja i pacijenata utječu na veći nivo saradnje, razvijaju odnos povjerenja, što smanjuje broj prigovora. Na tom tragu, Vijeće poziva zdravstvene ustanove da to provedu dodatnu edukaciju medicinskog osoblja u komunikacijskim vještinama.
Zaključeno je i to kako će Zdravstveno vijeće, u saradnji sa zdravstvenim ustanovama, a sve s ciljem bolje informiranosti o pravu na prigovor, štampati plakate kojima će upoznati pacijente s načinom podnošenja prigovora, sukladno Zakonu o pravima, obavezama i odgovornostima pacijenata.
Također, istaknuto je i to da pacijent prava ostvaruje uz uslov da prethodno ispunjava obaveze i odgovornosti koje se odnose na njegovo zdravlje, obavezu pridržavanja uputa i poduzetih mjera propisane terapije od strane nadležnog zdravstvenog radnika, poštivanja prava drugih pacijenata, ali jednako tako i ponašanja kojim neće zdravstvene djelatnike i saradnike ometati u njihovu radu.